My pretty Belugaria

Belugaria fra Encrusted Treasures kollektionen

Belugaria fra Encrusted Treasures kollektionen

Jeg har læst mange (mildest talt!) skeptiske bloggeres anmeldelser af Belugaria: at den er grim, hvordan nogen kunne tænke at det er en pæn lak, at den er umulig at lægge, at navnet lyder dumt og så videre. Jeg blev næsten selv helt skeptisk, men da det var den første lak fra Encrusted Treasures kollektionen, der fangede min opmærksomhed, måtte jeg selv prøve, så jeg kunne danne min egen mening.

Første indtryk: Den er ikke så nem at lægge, da konsistensen er ret tyk. Den minder om Liquid Sand, bare mere klumpet. Det er altså bedst at lægge enkelte strøg, så det lige dækker neglen i første omgang – lige meget hvor grimt det ser ud. Hvis man kører for meget rundt, begynder lakken at klumpe endnu mere, så det bliver svært at styre. Men det kan rettes i anden omgang. Efter andet lag, hvor man har dækket hele neglen, får man det endelige resultat, efter meget kort tørre tid (win!): en smuk, lidt mat sort, grynet lak med fine små palietter i. Jeg var ekstatisk, da jeg så hvor smuk den er på neglene!

Hvordan er den så at have på? Jeg havde læst anmeldelser om at lakken ville sidde fast i hår og så videre. Men det synes jeg altså ikke? Dog skal man lige være ekstra forsigtig hvis man skal have nylonstrømper på (eller andre sarte materialer), for lakken er ru og kan godt sidde en anelse fast, men jeg synes ikke at det er noget problem. Den er ikke super holdbar, hvis man bruger hænderne meget, men det man kan rette det ved at lappe ‘hullerne’. Det ses ikke på samme måde som ved andre lakker på grund af konsistensen. Hvis ‘hullerne’ ikke lappes, kan den dog godt være lidt irriterende at have på, for så sidder den mere fast og føles mere ru.

Hvad så når man skal fjerne lakken? Jeg synes faktisk at den er nemmere at få af, end andre glimmerlakker, selvom palietterne kan sidde lidt fast. Så alt i alt, er den okay at fjerne. Win!

Konkluson er at jeg er vild med lakken!

Har I prøvet Belugaria? Hvad synes I om den? :)

*

Psst, I kan også læse indlæggene om mine to andre lakker fra Encrusted Treasures HER og HER. <3

xoxo

Skriv et svar

