Hårguide: Fransk fletning i knold

Jeg havde fået min mor til at sætte mit hår, da jeg skulle til min gode folkeskolevenindes forlovelsesfest i Sønderborg og den frisure vil jeg gerne vise jer. Den er god til barnedåb, familiefødselsdag, galla – ja, synes den kan gå til mange arrangementer og man kan også tilpasse den, ved at lave den enkel uden hårpynt eller med lidt blikfangende hårpynt, som jeg valgte til forlovelsesfesten – men det kommer vi til. : )

Jeg skrev om frisuren lige HER og lovede hårguide, så her kommer den! Før vi går i gang med guiden, vil jeg lige starte med at sige, at denne frisure faktisk er lettest at lave, hvis det er en dag siden du har vasket hår. Mit hår bliver i hvert fald meget blødt og glat efter en hårvask, så det glider let fra hinanden når det er nyvasket, hvilket det var, da jeg tog billeder til hårguiden. Så der er lidt forskel på festbilledet, som ses i starten af dette indlæg og de følgende billeder. Nå, men lad os komme videre til guiden! : )

Step 1: Du skal bruge en elastik, der matcher din hårfarve og de her slags hårnåle:
De kan købes flere forskellige steder, jeg har købt mine i Bilka, hvor de var sat ned fra 20 kr. til 10 kr. for 20 stk. Nice price!

Step 2: Flet selv eller få din veninde til at hjælpe dig med at lave en fransk fletning – jo længere oppe den starter, jo finere kommer denne frisure til at se ud. : )

Step 3: Rul din fletning sammen som du vil have den og sæt den fast med hårnålene. Forsøg at “gemme” enden og elastikken så godt som muligt.

Step 4: Tadaaa! Den fine opsætning er klar. Slut af med en omgang hårlak, så frisuren bliver ved med at sidde, som den skal, selvom du lige tager en svingom på dansegulvet.
Synes frisuren blev mere snoet og det er langt tydeligere at se overgangen i fletningen fra tyk til tynd i forhold til sidst, men kunne bare ikke få den til at sidde præcis på samme måde, grundet mit nyvaskede hår. Fremgangsmåden har altså været det samme begge gange. Jeg kan dog også rigtig godt lide denne version af den. Håber jeg også at I kan! : )

Frisuren kan gøres mere festlig med hårnåle med perler, små sten eller andet pynt:
Kun fantasien sætter grænser! Se, det er ret enkelt, men samtidig rimelig classy, ikke? Hvad synes I? Håber at I kan bruge min guide. : )

Hav en rigtig dejlig søndag aften, kære læsere!

4 thoughts on “Hårguide: Fransk fletning i knold

Skriv en kommentar